LOKACIJA: Dubrovnik
GODINA PROJEKTA: 2019.
GODINA IZGRADNJE: neizvedeno
TIP: Idejni projekt / Arhitektonsko-urbanistički natječaj – 3. nagrada
POVRŠINA LOKACIJE: 10.000 m2
GBP GRAĐEVINE: 600 m2
Prostor Malog Straduna je danas relativno zapušten prostor te ne odgovara zahtjevima suvremene turističke potražnje. Postaje suvišan u aktualnom turističkom modelu gdje su svi sadržaji smješteni unutar samih hotela koji se nalaze u okolici.
Istodobno svjedočimo da je Dubrovnik grad kojem kritično nedostaje javnih prostora te postaje grad u kojem su stanovnici zaboravili načine njihova korištenja. Javni prostor ne postoji i/ili se eksploatira pretjeranim komercijalnim sadržajima
Najvrjednije zone zadanog obuhvata su zapravo očuvani parkovi i zelene zone, koje zbog nedostatka sadržaja nemaju svoje korisnike, ali su očuvali najveći potencijal – prazan prostor.
Ideja je rekonstrukcijom zone Malog Straduna definirati i osloboditi novi javni prostor, a ne isključivo povećati komercijalne kvadrate što je bila premisa natječaja.
Mali Stradun postaje centralna zona parka – šetnica s pristupima komercijalnim i ugostiteljskim sadržajima, dok se park novim sadržajima i oblikovanjem, redefiniranim kretanjima i vizurama pretvara u boravak prvenstveno namijenjen lokalnom stanovništvu.
Postojeće građevine koje formiraju šetnicu i trgove su svojim oblikovanjem u potpunosti zatvorene prema parkovima, bez vizualnog i fizičkog kontakta te zatvaraju većinu mogućih poprečnih veza prema zelenim zonama.
Nove zamjenske modularne građevine imaju zatvorenu površinu prilagođenu funkcioniranju u zimskim mjesecima za lokalno stanovništvo, a prostoru se povećava kapacitet tijekom ljeta s predviđenim vanjskim natkrivenim terasama kad je tijekom turističke sezone korištenje pojačano. Terase ne zauzimaju i ne ‘zagađuju’ javne šetnice i ulice, već je za njih predviđen prostor unutar parcela građevina, te je zato tlocrtna površina zatvorenih dijelova zamjenskih građevina manja od postojećih.
Uvodi se novi element kretanja i prepoznatljivosti – šetnica/most koji funkcionira u dva smjera.
Jedan smjer je poprečni – kao poveznica parka koja ‘preskače’ komercijalni centar a drugi smjer je uzdužni – kao veza iznad Malog Straduna koja povezuje sadržaje na katu koji nisu komercijalnog karaktera (radionice, specijalizirane trgovine-obrti i dr.).